Zasady tworzenia logo, kilka cennych wskazówek

Szablonowe projektowanie logo może nie jest dobrym rozwiązaniem, ale tworząc ten firmowy znak, na pewno trzeba trzymać się pewnych zasad. Poniżej znajdziesz cenne wskazówki, w jaki sposób tworzyć logo, o czym pamiętać, czego nie robić, by móc cieszyć się przykuwającym uwagę i kojarzącym się z konkretną firmą znakiem firmowym.

Zasady tworzenia logo

Istnieje co najmniej kilka zasad tworzenia dobrego logo firmy. Agencja reklamowa dba o wiele elementów. Wymieniamy tu najważniejsze.

Stosuj maksymalnie trzy kolory

Czasem agencja reklamowa, by stworzyć wyróżniające się na tle konkurencji logo, stosuje więcej, niż trzy kolory. To podstawowy błąd, który prowadzi do całkowitej utraty estetyki. Należy ponadto unikać kolorów rażących i zbyt ponurych.

Stosuj maksymalnie dwa kroje pisma

Użycie większej ilości krojów pisma niż dwa, nie jest dobrym pomysłem. Zaleca się, aby stosować ostre linie frontów dla dynamicznych firm, a z kolei dla firm o charakterze łagodnym, linii miękkich. Warto jednocześnie pamiętać o tym, że obłe fronty łączą się z wygodą produktu. Ostre fronty podkreślają trwałość.

Logo musi w każdej sytuacji wyglądać dobrze

Projektowanie logo firmy powinno przebiegać tak, aby powstały znak zawsze wyglądał dobrze. I to niezależnie od tego, czy jest mały, duży, w czarnym kolorze czy białym. Warto też sprawdzić, czy stworzone już logo jest również rozpoznawalne po odwróceniu kolorów. Albo czy odbiorcy kojarzą je z tą samą firmą, gdy jest zmniejszone czy powiększone.

Logo musi być łatwe do zapamiętania

Projekt logo firmy autorstwa agencji reklamowej musi z łatwością zapadać w pamięci. Uzyskany znak firmowy powinien być łatwy do opisania drugiej osobie np. przez telefon. Tak więc najlepiej, aby logo było proste. Lepiej, aby było praktyczne, niż oryginalne.

Słuchaj tylko dobrych doradców

Nie powinno się słuchać złych doradców, znajomych, rodziny oraz innych osób, które tak naprawdę w ogóle się na tym nie znają, nie mają pojęcia, jak tworzy się projekty logo. Wskazówki na temat tworzonego projektu mogą udzielać ci, którzy dobrze znają klientów firmy, dla której to logo powstaje. Warto, aby logo wiązało się z wartościami cenionymi przez firmę. Zdecydowanie nie należy podążać za telewizyjnymi trendami.

Nie twórz logo na bazie elementów popularnych znaków

Tworzenie logo na bazie gotowych elementów popularnych i dobrze znanych już znaków, może skończyć się naprawdę źle. Z jednej strony wygląda to nieprofesjonalnie i śmiesznie. Z drugiej strony takie działanie może doprowadzić do sprawy sądowej. Tak samo nie wolno stosować gotowych grafik i należy unikać kierowania się trendami.

Amatorskie projektowanie logo – 3 najczęstsze błędy

Teoretycznie projektowanie logotypów może być zajęciem dla każdego. W praktyce nie każdy ma w tym zakresie wystarczającą wiedzę i umiejętności, aby tworzyć naprawdę dobre materiały reklamowe.

Oto najczęściej popełniane błędy przez amatorów.

  1. Stosowanie obrazów z rastrem

Projektowanie logo dla każdej firmy powinno odbywać się w specjalnym programie graficznym. Dzięki temu można między innymi z łatwością zmienić skalę ostateczną projektu i w dodatku przystosować ją do miejsc, w których będzie logo to wykorzystywane. Należy pamiętać, że rozmiar obrazu rastrowego nie może być powiększony do dowolnej skali, bez utraty jakości. W efekcie tego, gdyby zaszła potrzeba wygrawerowania tego logo czy wyhaftowania, mogłoby okazać się zupełnie bezużyteczne.

  1. Zaczynanie od monogramu

Błędem jest również tworzenie monogramu z inicjałów nazwy firmy. W ten sposób trudno jest zbudować wiarygodność marki. Niemożliwe jest też przekazanie zamierzonych informacji przy pomocy samych inicjałów.

  1. Kradzieże i zapożyczenia projektu logo

Niedoświadczona agencja brandingowa, a w szczególności ta, która zatrudnia totalnych amatorów, kompletnie nienadających się do tej pracy, czasem dokonuje kradzieży. Dokonując drobnych modyfikacji, istniejące już logo i należące do konkurencyjnej firmy, traktują, jako własne, autorskie. Takie rozwiązanie jest nielegalne i nierozsądne. Może generować wyłącznie same straty, a nawet prowadzić prosto do sądu.

By tworzyć dobre projekty logo, trzeba mieć wiedzę, wprawę i odpowiednie narzędzia. Jeśli projektant tym wszystkim nie dysponuje, bez sensu jest, by za cokolwiek się zabierał.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.